Założenie działalności gospodarczej

Założenie działalności gospodarczej nie wydaje się trudna, jednak wiąże się z wieloma decyzjami o charakterze księgowym i podatkowym. Założenie firmy musi być przemyślana w każdej kwestii. Kreatywność jest istotna, ale trzeba myśleć też racjonalnie. Na początku warto się zastanowić nad wyborem dobrej firmy rachunkowej, która pomoże nam w kwestiach podatkowych. Nawet przed rejestracją naszej działalności, księgowy dobrze doradzi co wybrać, co będzie dla nas najkorzystniejsze. Zwłaszcza gdy zakładamy firmę po raz pierwszy i nie do końca orientujemy się tych sprawach rozliczeniowych i podatkowych. Pomoże nam w tym biuro księgowe w Szczecinie http://mh.szczecin.pl.

Później pomoże sprawnie zarządzać naszym przedsiębiorstwem i osiągnąć maksymalne zyski. Przy wyborze formy opodatkowania mamy do wyboru podatki progresywne, podatek liniowy, ryczałt lub kartę podatkową. Od tego, w jaki sposób opodatkujemy nasz przychód, zależeć będzie forma ewidencji księgowości, którą będziemy prowadzić. Trzeba pamiętać przy zakładaniu firmy, by podać wszystkie dane i informacje, które są niezbędne, również o formie podatkowej. Gdy wypełnimy formularze w CEIDG i wyślemy, później wszystko dzieje się automatycznie. Wymagane jest od nas jednak potwierdzenia i zgłoszenia się osobiście w urzędach. Jednym z podatków, które mogą wystąpić jest podatek VAT. Jednak nie jest konieczne decydowanie się na niego od razu, jeśli zakres naszej działalności nie budzi obowiązku takiej rejestracji od momentu pierwszej sprzedaży.

Jeśli jednak zdecydujemy się zostać VAT-owcami, w takim przypadku udajemy się do Urzędu Skarbowego i składamy druk VAT-R. Wiąże się to z jednorazową opłatą w wysokości 170 zł. By uniknąć niepotrzebnych kontroli skarbowych, warto też założyć rachunek firmowy, który pozwoli oddzielić finanse osobiste od działalności. Warto poszerzać swoją wiedzę (zwłaszcza gdy jest się młodym przedsiębiorcą) na temat księgowości, finansów itp. na praktykach, które są organizowane dla młodych biznesmenów. Wykładowcami są najczęściej praktycy z dziedziny finansów, księgowości, sprzedaży, PR i marketingu. Dzielą się własnymi doświadczeniami i zdradzają tajniki skutecznego działania w biznesie.

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *