Każda firma, która prowadzi swoją działalność w internecie z pewnością oprócz tego, że ma swoją stronę internetową, prowadzi również profil swojej działalności na portalach społecznościowych takich jak Facebook, Twitter czy Instagram. Na pewno poprawia to komunikację z klientami, ale także zmusza nas do nauki jak zarządzać kryzysem w socjal mediach.
Kto ma prawa do zdjęć publikowanych na Facebooku?
Z pewnością wielu z nas zastanawia się kto ma prawa do publikowanych zdjęć na swoich profilach w tych portalach. Niektórzy uważają, że do publikowanych zdjęć na Facebooku czy Twitterze ma ów portal społecznościowy- nie jest to prawda. Jeśli publikujemy zdjęcie swojego autorstwa na Facebooku, to tylko i wyłącznie my mamy prawa autorskie do tych zdjęć. Przenieść autorskie prawa majątkowe możemy tylko i wyłącznie wtedy, gdy zawrzemy umowę w formie pisemnej a takiej umowy z pewnością nie zawieraliśmy z Facebookiem. Na jakich prawach więc portal społecznościowy wyświetla nasze treści?
Licencja, czyli zgoda na rozpowszechnianie naszych treści w ramach serwisu
Akceptując regulamin danego portalu społecznościowego, jednocześnie udzieliliśmy temu portalowi licencji na nieodpłatne rozpowszechnianie naszych treści. Trzeba więc zapamiętać, że prawa autorskie zostają przy autorze tak długo, dopóki nie zawrzemy umowy na piśmie przenoszącej te prawa. Jeśli jednak jako forma prowadzimy profil naszej działalności na Facebooku i zastanawiamy się nad kwestiami prawnymi to warto skorzystać z porady prawnej.